A goal without
a plan is just
a wish

Pak uit met een digitale strategie.

Een digitale (marketing) strategie creëert voor iedereen rust in het gehele proces. Jijzelf, je medewerkers en je partners waar je mee samenwerkt, spreken hierdoor allemaal dezelfde taal. De taal van je doelgroep. Iedereen begrijpt wie ze aan moeten spreken en hoe ze zit moeten doen.

Daarnaast heb jij inzicht in het totale plaatje en weet je precies welke kanalen echt bijdragen aan je succes. Door in het begin te investeren in een goede strategie voorkom je later het weggooien van duizenden euro’s.

Pixel Studio helpt je op weg!

Auto's Verschueren
Bekijk deze case!

Tijdslijn

We starten onze digitale (marketing) strategie met een analyse van de huidige situatie.

Dit kan je zien als de nulmeting. We brengen alle huidige verwachtingen, noden en kanalen in kaart. We analyseren de prestaties van elke tak binnen de organisatie om erachter te komen wat wel en wat niet goed presteert. Ook analyseren we de huidige customer journey die je klant doorloopt en op welke manier je kanalen hieraan bijdragen. Dit geeft een goed inzicht in de huidige situatie.

Lees meer over Marketing
Photo - Timeline

We analyseren je doelgroep en identificeren segmenten die te onderscheiden zijn binnen deze doelgroep.

Een segment is een onderdeel van de doelgroep dat dezelfde kenmerken vertoond. Dit kan een samenstelling zijn van verschillende criteria: demografisch, geografisch, psychologisch, gedrag of sociaal economisch.

Voor elk van de te identificeren segmenten zetten we een persona op. Een persona is een gedetailleerde omschrijving van een persoon uit het segment. Met behulp van personen creëer je 'echte' mensen in plaats van algemene doelgroepen die in de praktijk lastig te targeten zijn.

Photo - Timeline 4

We analyseren een greep van jouw directe concurrenten. Welke kanalen zetten zij in? Welke doelgroepen bereiken ze? Op welke zoekwoorden zijn ze zichtbaar? Wat voor soort content gebruiken zij? Wat presteert goed en wat presteert minder?

Dit zijn allemaal vragen die we kunnen beantwoorden door uitgebreid concurrentie onderzoek te doen. Hierdoor zorg jij dat je je concurrenten altijd een stapje voor blijft.

Photo - Timeline Digital stratagy3

Tijdens de Kick-off Planning bespreken we de volgende zaken:

  • Online marketing scan
  • Analyse huidige situatie
  • Doelgroep analyse
  • Doelgroep segmentatie
  • Uitgebreid persona per segment
  • Concurrentie analyse van 3 directe concurrenten
  • Uitgebreide website/ conversie optimalisatie analyse
  • Heldere conclusies en aanbevelingen
  • Toepasbare optimalisaties
  • Volledig op maat gemaakt rapport
  • Presentatie door Digital Marketing Specialist
Photo - timeline 1

Eens de Kick-off Planning gedaan is, kan de klant in onze ogen verder en kunnen we het project afronden. We leveren alles van de klant op indien nodig.

DIT WIL IK
Photo - timeline 12

Onze Digitale Strategie cases

1

Contacteer ons