Een online applicatie op maat

Een web applicatie die de wereld verandert

Efficiëntie op de werkvloer wordt mede bepaald door gebruiksvriendelijke software. We overlopen samen je bedrijfsprocessen en bepalen hierbij de behoeften voor het dagdagelijkse gebruik van je software. Deze applicatie doet exact wat je nodig hebt en groeit met de toekomstige noden van je onderneming. Indien gewenst integreren we de web applicatie met andere handige applicaties zoals agenda’s, mailinglijsten of videotoepassingen.

Een naadloze integratie van je website in je nieuwe applicatie maken je werking (en je leven) zoveel eenvoudiger. We stemmen front-end en back-end volledig op elkaar af.

Webble-Up

Workflows

Wat is Agile?

Agile is een nieuwere techniek waar je stages niet van toepassing zijn en Sprints worden toegepast. Het tegenovergestelde van Waterfall eigenlijk. Bij een Sprint wordt een periode van 1 tot 4 weken aangesteld waarin zoveel mogelijk gedaan wordt aan de hand van de bestaande taken. Er is grote sprake van flexibiliteit waar je per Sprint feedback kan krijgen van de klant. Hoe groter het project, hoe korter de Sprints kunnen zijn. Op die manier kan de klant steeds meevolgen en/of bijsturen om de visie optimaal waar te maken.

Waarom Agile?

Als je niet zeker bent van het eindresultaat bij een project, kan je gebruik maken van Agile. Dankzij Agile kan je flexibel communiceren met het team van developers zodat mogelijke wijzigingen in de volgende Sprint eenvoudig doorgevoerd kunnen worden. Het enige nadeel hier is dat het project mogelijks langer kan duren. Steeds er iets aangepast wordt, moeten deze features ook opnieuw getest worden, wat tijd kan kosten. Daartegenover heb je wel een eindresultaat dat naadloos aansluit op jouw wensen.

Pros

  1. Flexibiliteit:
    Gezien de werking van Agile kan een item van de ene Sprint naar de andere getrokken worden voor eventuele wijzigingen.
  2. Testen:
    Testing gebeurt in dezelfde Sprint. Dit betekent dat elke geteste functie werkt en ook blijft werken in de toekomst, tenzij deze aangepast wordt op aanvraag van de klant.
  3. Klant:
    Elke Sprint wordt telkens doorgegeven aan de klant, dus deze blijft op de hoogte van de stand van zaken. Indien nodig kunnen taken bijgestuurd worden.

Cons

  1. Start:
    Met Agile heb je geen strikt plan. Zeker niet in het begin. Hier is dus een grondige opvolging nodig door zowel klant als projectteam om stress voor de Sprint deadlines te vermijden.
  2. Einde:
    Flexibiliteit is gewoonlijk een plus, maar het kan je in de problemen brengen wat betreft einddatum van het project. Onverwachte bugs kunnen namelijk optreden als er in de laatste Sprints nog nieuwe functies worden toegevoegd.
  3. Medewerking:
    Hoewel de projectmanager veel verantwoordelijkheid heeft bij Agile wordt van de klant ook verwacht bij elke Sprint de nodige feedback te geven. Als dit niet gebeurt kunnen er later in de developmentfase bugs of issues ontstaan die konden vermeden worden.

Wat is waterfall?

Waterfall is een oude, maar effectieve manier om een project te managen. Het project wordt opgedeeld in stages: elke stage moet aan een aantal vereisten voldoen voor het team naar de volgende stage kan gaan. Bij Waterfall wordt de verantwoordelijkheid dan ook telkens verschoven per stage. Dit is afhankelijk van wie welke stage gaat managen. Om fouten te voorkomen moeten de vereisten van de vorige stage steeds afgehandeld zijn.

Waarom Waterfall ?

Je kunt gebruik maken van Waterfall als je een duidelijke visie hebt van het product zonder al te veel nodige wijzigingen gedurende het developmentproces. In dit geval is Waterfall interessant. Anders is Agile the way to go.

Pros

  1. Planning:
    Als er voldoende op voorhand wordt gepland, kan een uiterst accurate tijdsinschatting gemaakt worden. Dit geeft jou als klant een duidelijke en strakke deadline.
  2. Verwachtingen:
    De klant weet exact wat we creëren en wanneer we het kunnen opleveren.
  3. Aansturing:
    Dankzij de duidelijke visie kunnen er goede afspraken gemaakt worden.

Cons

  1. Geen afwijking:
    Gezien afspraken op voorhand worden gemaakt, is het moeilijk om af te wijken van het originele plan.
  2. Testing:
    We spenderen meer tijd in het testen omdat elke stage apart getest moet worden. Daarbovenop wordt aan het einde van het project nog eens een grote test uitgevoerd van elke feature.
  3. Permanent:
    Eens de development begonnen is, kan de klant niet meer van gedachte veranderen aangezien dit bugs kan opleveren.

Tijdslijn - Agile

We plannen een meeting in met de klant: het project is uit de startblokken! De meeting omvat de identificatie van zakelijke kansen in elk potentieel project en een schatting van de tijd en het werk dat nodig zal zijn om het project te voltooien.

Deze informatie gebruiken we vervolgens om projecten te prioriteren. We bepalen welke het waard zijn om na te streven op basis van de technische haalbaarheid. Ook zal de financiering vastgesteld worden en bespreken we de initiële vereisten met de klant.

Tijdens deze meeting beslissen we samen welke applicatie we zullen gebruiken: Agile of Waterfall.

Pixelstudio low 4

De designfase kan gewoonlijk het langst duren omdat hier het meeste werk wordt gedaan. Onze developers werken samen met de designers om alle productvereisten te combineren met de feedback van klanten. In deze fase wordt het ontwerp gemaakt en omgezet in code.

Het doel is om tegen het einde van deze Sprint de functionaliteit-arm product te bouwen.

Bekijk onze cases
Photo- Timeline Design4

De derde stap in agile is Development. Op dit moment gaat ons team de functionaliteiten inbouwen op basis van vereisten en continue feedback van de klant.

In de eerste Sprints wordt duidelijk verwacht van de klant dat hij bepaalde functionaliteiten kan definiëren. Indien nodig kunnen elementen aangepast worden op een later tijdstip.

De infrastructuur van de code kan breken. Weliswaar moet hier eigenlijk het fundament gelegd worden tijdens de "Early Sprints”.

In de typische uitvoering van een Agile Sprint is de developmentfase 2 weken.

Bekijk onze cases
Photo - Timeline 8

Het product is bijna klaar voor de volgende release, maar het team moet eerst enkele tests uitvoeren om ervoor te zorgen dat de software volledig functioneel is. Wij zullen het systeem grondig testen om ervoor te zorgen dat de code foutloos is.

Als er dan toch mogelijke bugs of defecten worden gedetecteerd, kunnen de ontwikkelaars deze oplossen.

Tab 2

De applicatie wordt in de deployfase volledig geïmplementeerd en beschikbaar gesteld aan de klant.

Tijdens deze fase zal het team voortdurende ondersteuning bieden om het systeem soepel te laten werken en eventuele nieuwe bugs op te lossen.

Photo - timeline 1

Tijdens de review krijgen klanten toegang tot de back-end. We presenteren een showcase van het product en zorgen ervoor dat de klanten weten hoe ze de applicatie moeten gebruiken. Na verloop van tijd kunnen nieuwe Sprints plaatsvinden om het bestaande product te vernieuwen met mogelijke upgrades en extra functies.

De Lancering van het product gebeurt na de goedkeuring van de klant en de applicatie komt live te staan. Dit betekent niet dat ons werk erop zit. Na de launch kunnen we nog steeds Sprints uitvoeren voor kleinere upgrades of functies. Uiteindelijk beslist de klant zelf wanneer het product op de markt komt.

DIT WIL IK
Photo - Timeline finish 1

Tijdslijn - Waterfall

We plannen een meeting in met de klant: het project is uit de startblokken! De meeting omvat de identificatie van zakelijke kansen in elk potentieel project en een schatting van de tijd en het werk dat nodig zal zijn om het project te voltooien.

Deze informatie gebruiken we vervolgens om projecten te prioriteren. We bepalen welke het waard zijn om na te streven op basis van de technische haalbaarheid. Ook zal de financiering vastgesteld worden en bespreken we de initiële vereisten met de klant.

Tijdens deze meeting beslissen we samen welke applicatie we zullen gebruiken: Agile of Waterfall.

Photo - Timeline 9

Onze developers werken samen met de designers om alle productvereisten te combineren met de feedback van klanten. In deze fase wordt het ontwerp gemaakt en omgezet in code.

Het doel is om tegen het einde van deze Sprint de functionaliteit-arm product te bouwen.

Bekijk onze cases
Homepage content

Na afronding van het ontwerp beginnen we aan de technische implementatie. In deze fase coderen de developers de applicaties op basis van de projectvereisten en specificaties van de klant. Verder zullen we enige tests en implementaties uitvoeren. Als er in deze fase significante wijzigingen nodig zijn, kan dit betekenen dat we terug moeten naar de ontwerpfase. Of we moeten overschakelen tot een Agile workflow.

Bekijk onze cases
Photo - Timeline 10

Vooraleer een product aan de klant kan worden vrijgegeven, voeren we tests uit om ervoor te zorgen dat het product geen fouten bevat en aan alle vereisten voldoet. Zo kunnen wij een goede gebruikerservaring van de klanten garanderen.

Tab 2

Tijdens deze fase zal het team voortdurende ondersteuning bieden om het systeem soepel te laten werken en eventuele nieuwe bugs op te lossen.

Photo - Timeline 4

Zodra de software is gelanceerd, begint de maintenance of onderhoudsfase. Als er defecten worden gevonden, kunnen we deze nog oplossen, maar er worden vanaf dit punt geen nieuwe functionaliteiten toegevoegd.

DIT WIL IK
Photo - timeline 12

Onze Web applicatie cases

1

Contacteer ons