Wij laten jouw merk spreken

Wat maakt jouw merk uniek?

Branding kan je niet samenvatten in een paar woorden of zinnen. Het is een ingewikkeld traject met als doel de zelfontplooiing van je merk centraal te stellen. Ingewikkeld, maar niet onmogelijk. En ook niet iets waar jij je zorgen over hoeft te maken. Een juiste cocktail van onze diensten maakt jouw merk compleet.

We bepalen samen de juiste strategie, geven alles vorm en bouwen aan een succesverhaal rond je merk. Samen stappen we in een boeiend brandingstraject en zorgen voor een ultieme visuele boost waarbij we de juiste doelgroep activeren. Het resultaat? Een groeiende onderneming waar je trots op mag zijn.

Zie het voor je

Om jouw merk te visualiseren pakken we volgende zaken onder handen: font, huisstijlkleuren, logo en mogelijks een grafisch element. Deze factoren geven jouw merk karakter en inhoud.

Logo

Inspiratie

Aan de hand van jouw visie en wensen ontwerpen wij een uniek logo. We voorzien je van het perfecte logo zodat toekomstige klanten je merk overal herkennen. Heb je al voorbeelden of specifieke ideeën? Laat het ons dan zeker weten!

Font

Font

Het is gebruikelijk om (minimaal) 2 fonts te kiezen: 1 voor je koptekst en 1 voor je hoofdtekst. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor dezelfde font over al je teksten. We raden wel aan om je font uit Google of Adobe fonts te kiezen (dit in verband met compatibiliteit).

Grafisch element

Grafischelement

Dit is een terugkerende en eenvoudige vorm die als decoratie wordt ingezet. Denk maar aan een driehoek of een stippellijn. De vorm kan worden afgeleid van het logo, maar dit hoeft niet. Het gebruik van een grafisch element is optioneel, niet alle merken hebben een ‘brand shape’. Toch kan het een leuke toevoeging zijn voor je merk, zowel online als in print.

Huisstijlkleuren

Huisstijlkleuren

De kleuren en saturatie die je kiest bepalen de sfeer van je merk. Elke kleur wekt een andere emotie en verwachting op bij de klant. Ga maar eens bij jezelf na welke associaties je maakt bij een bepaalde kleur en kijk hoe concurrenten dit toepassen. Een goed merk heeft naast zwart en wit meestal een primaire kleur, secundaire kleur en accentkleur(en).

Tijdslijn

Een uitdagend concept of tijd voor een rebrand? Geweldig idee! Laten we dit nu ook aan de rest van de wereld weten. Om te beginnen is het handig als jij al over een aantal zaken hebt nagedacht. Zo bouwen we samen jouw idee uit tot een uniek merk.

  • Wat is het verhaal van jouw merk? (Geschiedenis, USP, kernwaarden)
  • Wat is je missie? (max. 150 woorden)
  • Wat is je visie? (max. 150 woorden)
  • Wie zullen je 3 grootste concurrenten worden en waarom?
  • Noem 3 merken die je aanspreken en waarom (het liefst in dezelfde branche).

Mocht je toch nog niet alles op een rijtje hebben? Geen zorgen, tijdens een kennismakingsgesprek pluizen we het samen uit.

Neem contact op
Photo - timeline 11

Op basis van de geformuleerde speerpunten bij stap 1 creëren we een uniek merk en een persoonlijke identiteit.

Branding is storytelling, en wij helpen jou om je verhaal op een pakkende en duidelijke manier te vertellen. We visualiseren een stijl die je kunt inzetten over meerdere platformen, bijvoorbeeld op een website, sociale media en ook offline zoals op flyers. We ontwerpen hierbij een op maat gemaakt logo dat jouw klanten overal zullen herkennen.

Alle visuele elementen verzamelen we in een overzichtelijke huisstijlgids. Zo heb jij al wat je nodig hebt op één plek.

Bekijk onze cases
Photo - Timeline 7

Om jouw eigen huisstijlgids te creëren, gebruiken we de gegevens uit stap 1 en 2. Dit is een document met alle do’s en don’ts rondom jouw merk. Zo is het voor toekomstige partners duidelijk hoe zij jouw merk moeten gebruiken en heb je zelf ook een handig overzicht van alle visuele elementen.

Een huisstijlgids kun je zo lang maken als je zelf wilt, maar de meeste gidsen bevatten deze basis onderdelen:

  • Logo en gebruik
  • Fonts en gebruik
  • Kleuren en gebruik
Bekijk onze cases
Photo - Sara's Atelier

Hieronder al het materiaal dat jouw merk draagt. Denk maar aan visitekaartjes, briefpapier, werkkleding, bestickering en nog veel meer. Niet zeker wat je nodig hebt? Wij denken mee.

Wij leveren eerst een digitale mock-up van het product zodat het helemaal naar jouw wens is. Daarna zoeken we een passende partij voor de productie. Laat ons weten wat jij verkiest voor jouw merk en we kijken samen naar de mogelijkheden.

Bekijk onze cases
Photo - Timeline Pixelstudio

Je bent tevreden met het resultaat, dan volgt de oplevering. We bundelen alle aspecten voor je merk en voorzien een digitale “hand over”.

Samen overlopen we nog even het traject en bekijken we onze ondersteunende rol in het verder ontwikkelen van je merk. Een correcte lancering en boost zijn namelijk minstens net zo belangrijk als de branding. Tijd dus voor marketing en het bepalen van de juiste digitale strategie!

DIT WIL IK
Photo - timeline 12

Onze Branding cases

1

Contacteer ons