Wij geven jouw
merk vorm van
A tot Z

Wat maakt jouw merk uniek?

Branding kan je niet samenvatten in een paar woorden of zinnen, maar is een traject tot zelfontplooiing van je merk. Een juiste cocktail van onze diensten maakt het verhaal compleet.

We bepalen samen de juiste strategie, geven alles vorm en bouwen aan een succes story rond je merk.

Samen stappen we in een boeiend brandingstraject en zorgen voor een ultieme visuele boost, waardoor we de juiste doelgroep activeren. Het resulteert in een groeiende onderneming waarop jezelf trots zal zijn.

Zie het voor je

Om jouw merk te visualiseren beginnen we met de volgende zaken: font, huisstijlkleuren, logo en mogelijk een grafisch element. Samen geven zij jouw merk karakter.

Logo

Inspiratie

Aan de hand van jouw antwoorden op de voorgaande vragen ontwerpen wij een uniek logo. Hiermee zullen toekomstige klanten je merk overal herkennen. Heb je al voorbeelden of specifieke wensen? Laat het ons weten.

Font

Font

Het is gebruikelijk (minimaal) 2 fonts te kiezen, 1 voor je koptekst en 1 voor je broodteks. Maar overal dezelfde gebruiken mag ook. We raden aan je font uit google of adobe fonts te kiezen (in verband met compatibiliteit).

Grafisch element

Grafischelement

Dit is een terugkerende eenvoudige vorm (zoals een driehoek of stippellijn) die als decoratie wordt ingezet. De vorm kan worden afgeleid van het logo maar dit hoeft niet. Gebruik is optioneel, niet alle merken hebben een ‘brand shape’ maar het is een leuke toevoeging voor je merk zowel online als in print.

Huisstijlkleuren

Huisstijlkleuren

De kleuren en saturatie die je kiest bepalen de sfeer van je merk. Elke kleur wekt een andere emotie en verwachting op bij de klant. Ga maar eens bij jezelf na welke associaties je maakt bij een bepaalde kleur en kijk hoe concurrenten dit toepassen. Een merk heeft naast zwart en wit meestal een primaire kleur, secundaire kleur en accentkleur(en).

Tijdslijn

Je hebt een geweldig product / concept ontwikkeld of vindt het tijd om te rebranden? Good for you! Nu is het tijd om dit ook aan de rest van de wereld te laten weten. Om te beginnen is het handig als jij al over een aantal zaken hebt nagedacht. Zo bouwen we samen jouw idee uit tot een geweldig merk.

  1. Wat is het verhaal van jouw merk? (Geschiedenis, USP, kernwaarden)
  2. Wat is je missie? (max 150 woorden)
  3. Wat is je visie? (max 150 woorden)
  4. Wie zullen je 3 grootste concurrenten worden en waarom?
  5. Noem 3 merken die je aanspreken en waarom (het liefst in dezelfde branche).

Mocht je toch nog niet alles op een rijtje hebben? Geen zorgen, we plannen graag een meeting in.

Neem contact op
Photo - timeline 11

Op basis van de geformuleerde speerpunten bij stap 1 creëren wij een uniek merk en persoonlijke identiteit.

Branding is storytelling en wij helpen jou om je verhaal op een pakkende en duidelijke manier te vertellen. We visualiseren een stijl die je kunt inzetten over meerdere platformen, bijvoorbeeld op een website, social media en ook offline zoals op flyers. We ontwerpen hierbij een op maat gemaakt logo wat jouw klanten overal zullen herkennen.

Alle visuele elementen verzamelen we in een overzichtelijke huisstijlgids.

Bekijk onze cases
Photo - Timeline 7

Als stap 1 en 2 vast staan nemen we deze gegevens op in jouw eigen huisstijlgids. Dit is een document met alle do’s en dont’s rondom jouw merk. Zo is het voor andere partijen waar je in de toekomst mee gaat werken duidelijk hoe zij jouw merk moeten gebruiken en heb je zelf ook een handig overzicht van alle visuele elementen.
Een huisstijlgids kun je zo lang maken als je zelf wil maar de meeste bevatten deze basis onderdelen:

  • Logo en gebruik
  • Fonts en gebruik
  • Kleuren en gebruik
Bekijk onze cases
Photo - Sara's Atelier

Hieronder vallen alle spullen die je laat maken met jouw merk erop. Visitekaartjes, briefpapier, werkkleding, bestickering en nog veel meer. Niet zeker wat je nodig hebt? Wij denken mee.

Wij leveren eerst een digitale mockup van het product zodat het helemaal naar jouw wens is. Daarna zoeken we een passende partij voor de productie. Laat ons weten wat jij graag voor jouw merk hebt en we kijken samen naar de mogelijkheden.

Bekijk onze cases
Photo - Timeline Pixelstudio

Je bent tevreden met het resultaat, dan volgt de oplevering. We bundelen alle brand aspecten en voorzien een digitale “hand over”.
Samen overlopen we nog even het traject en bekijken we onze ondersteunende rol in het verder ontwikkelen van je merk. Want hier stopt het niet!

Je merk heeft nu wel vorm, maar een correcte lancering en boost zijn minstens even belangrijk.
Dus tijd voor marketing (link naar marketing) en een juiste digitale strategie bepaling.

DIT WIL IK
Photo - timeline 12

Onze Branding cases

1

Contacteer ons